CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, March 16, 2011

Seandainya........

Andainya lelaki tahu.....Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.Andai lelaki tahu..Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.






-LOVE YOU-

Tuesday, October 26, 2010

:cerita sambil minum kopi:

halu...dh lme tak story telling...ahaks...
lgpun xde bende nk di story kn....
same je...biase ler life is sooooo complicated...
mesti ade something yg akn jdi...
ni la idup...
kadang kite kt atas n kadang kite kt bwah...
kadang kite menangis n kadang kite ketawe...
papepn kite kne tempuh ngn ati yg sabar n tenang...
xthu la...mcm2 dipk kn tapi...
hurmm speechless....
xpela....tempuhi idup ini ngn tabah k...
be strong girl!
u can do it!

Tuesday, October 12, 2010

:: bobot ::

hmmm risau sgt...
ok ke tak bobot ni...haisshhh
ape nk wat ni...
cal xangkat...
mybe tido kot...
tu la...nk skip class lagi...
kn dh jtuh...
hmmm...risau...
sgt risau...
hope xde pape..
hope die bleh ingt n knal aku lgi...
argghhh....
yg menunggu ni plak  yg rase nk gile...
aduhai...xske tol la...
eeeiii...nape la...
pening2...
nk wat pe pn xthu...nk g tgk jauh la plak...
tolong la....
jgn seksa aku cmni...
i cant stop thinking about you...
seriously...damn...
argghhh....
nanges??
owhhh noway...
aku kne kuat...
klu aku nges lgi la mken celaru...
kuat inn!!!!
yes u can!
ape yg aku leh wat skarng ni,...
hnye la doa smoga die cpat shat...
hope die mkn ubt n wish him "get well soon"
hurmmm...
that all...




                                               -hurmmmm-

Thursday, October 7, 2010

:malu: ^.^"

aduhai...
malu nye rase...
susah plak nk lupe...
klu la boleh ulang smula mase kompem xmalu dh....
aisshhhh....
malu n tersgt malu...
aduhai... T___T "
hanye perkataan
 "miss call abg.."
 je pn dh bleh salah phm...
cmne la leh pk len...
pdahal die suh 
"missed call abg.."
ayooyoo...
msti die ingt aku ni gatal xtentu psal...
tapi ni bkn salah aku gak...
die tu yg slah tulis...
kn aku dh slah phm...
eeeeiii...
ape ni...
npe asyek ingt blek je...
tak suke!!!
tolong!...cmne nk lupekn ni...
hurmmmm....
xmau ingat...
tidak!!xnk ingat dh...
tolong la lupekn sume ni...
npe harus terjdi...
argghhhh...
pusing+pening
bagaimana harus aku lakukan...
think n think inn!!!
ok2...aku mesti kne bz2 kn diri ini yg semmgnye bz..
..ok..

i wiil DO!


-malu-

dh ler...nk tutup buku dh pasal kes ini..
xmau ingat lgi!

~THE END~



Monday, September 27, 2010

:: sElamAt pAgi ::

::morning::
pagi yang sungguh indah....
rase syahdu di hati ini....
sedih...gembira...takot... and speechless..
tak thu pe rase hati ini...
macam2 rase ade....
hati ohh hati...



hurmm sgt sukar ditafsirkan ape yang tersimpan dlm hati...
kadang rase pahit n kadang rase manis...
oh pe dh terjdi pd ku...
hati tlg jwb kn ya...
sampai di sni shaje hati ini berbicara...
-hati oh hati-

::: TimeLeSs :::

Timeless (feat. Justin Guarini)
Baby come close let me tell you this
In a whisper my heart says you know it too
Baby we both share a secret wish
And you feel my love reaching out to you

Timeless
Dont let it end (no)
Now that youre right here in my arms where you should stay
Hold tight baby
Timeless
Dont let it fade out of sight
Just let the moments sweep us both away
Lifting us to where
We both agree
It's just timeless love

I see it all baby in your eyes
When you look at me I know I feel it too (yes I do)
So let's sail away and be forever baby
Where the crystal ocean melts into the sky
We shouldnt let the moment pass
Making me shiver lets make it last
Why should we lose it dont ever let me go

Timeless
Dont let it end (no)
Now that youre right here in my arms where you should stay
Hold tight baby
Timeless
Dont let it fade out of sight
Just let the moments sweep us both away
Lifting us to where
We both agree
It's just timeless love


Yeah ...
Baby its timeless
Oh baby its timeless

Timeless
Dont let it fade out of sight
Just let the moments sweep us both away
Lifting us to where
We both agree
Its just timeless 
Its just timeless

Love 

video

just feel it

Friday, September 24, 2010

LAUGH :)

'Laugh as much as you breathe and love as long as you live'

:LAUGH:


:SMILE:


:LOVE:


:FOREVER:

video

"LAUGH + LOVE"




Monday, September 20, 2010

selasa@tuesday

hurmmm selasa? tuesday? ..

"bowling oh bowling"

...kelas sudah bermula lagi arini....




oh tidak...saye sesangat malas untuk pergi....
macamane ni....


THINK..THINK..AND THINK!

result = wajid + harus + mesti pergi...

inn yayang,kne pergi kelas bowling ok...jgn mlas... 

answer = baek!saye akn cube pergi..

ini sedikit tayangan untuk menghiburkan hati...

video

kite stop sampai cni dlu ya...tata 






:moshi.moshi:

MOSHI-MOSHI
OMG!...inn ade blog???...oh..cam tak percaye je...heheee...
hurmm pe nk tulis ye?...oh ya,now kn kite dlm bulan syawal lgi kn so 
SELAMAT HARI RAYA
 sume...harap2 puase di bln ramadhan tu penuh la ya...huhuhu..
wet raye???hurmm ble dh besar ni xde org nk kasi wet raye...miss sgt zaman kanak2 ribena dlu...g beraye sampai poket pnuh...nek basikal ramai2 di bawah panas terik...balek kne marah ngn mak sbb blek lewat...hahahhahha....ish2 nakal tol...xnk dengar kate!...
...inn oh inn...